Microsoft LYNC

Lync er Microsofts Unified Communications løsning, hvilket betyder en sammenkobling af alle kommunikationsmetoder i et produkt. Instant messaging, telefoni, videokonference og skærmdeling – alt samlet et sted.



Med Lync 2013 er det lykkedes Microsoft at udvikle et kommunikationsværktøj, der giver den enkelte virksomhed en række fordele på globalt plan. Elementer som telefoni, medarbejderstatus og Skype-integration er bare nogle af de funktioner, som gør, at medarbejdere sparer tid og øger deres produktivitetsniveau

Vær opmærksom på, at Lync skifter navn til Skype for Business i 2015. Kontakt os på 70107005 for information om, hvad ændringerne betyder for din virksomhed. 

 

Differentieret kommunikation skaber stressede medarbejdere og røde tal på bundlinien

De fleste medarbejdere kan formentlig nikke genkendende til de daglige udfordringer med overfyldte mail indbakker, missede opkald og kollegaer, der ikke er til at finde. Hver for sig udgør disse delelementer måske ikke det store problem.

Men for den enkelte virksomhed kan det, set i et bredere perspektiv, have store konsekvenser. Sekunder bliver til minutter, minutter til timer, og i sidste ende bliver deadlines ikke overholdt, hvilket skaber stressede medarbejdere og økonomiske tab for virksomheden.

 

M Networks medarbejdere – Lync giver overskud i hverdagen!

Den gængse oplevelse blandt medarbejderne i M Networks er, at de med Lync 2013 har mere tid til at fokusere på kerneopgaver. Det skyldes bl.a., at den kommunikative historik er blevet markant forbedret, og at dele af den interne kommunikation nu er omdirigeret fra Outlook til Lync.

Derudover er medarbejderne blevet bedre til at time, hvornår de opsøger kollegaer i forbindelse med opgavedeling. Her fungerer statusoversigten som et godt hjælpemiddel, der hurtigt og effektivt viser, om kollegaerne er tilgængelige, ude af huset, sidder i møde eller ikke vil forstyrres.

 

Hvilke andre fordele får virksomheden ved implementering af Lync?

Lync 2013 er tænkt som et helhedsorinteret produkt, der ikke skal fungere som et supplement til eksisterende applikationer, men som et decideret alternativ til den måde, som vi tænker traditionel kommunikation på. Nedenunder ses en række konkrete fordele, som virksomheder gør brug af, når de anvender Lync.

 

Videomøder/Webkonferencer

Giver mulighed for at erstatte nogle af virksomhedens fysiske møder. Her spiller skærmdelingsfunktion en vigtig rolle, hvor du kan dele dit skrivebord med flere parter. PowerPoint præsentationer og kundetilbud er eksempler på arbejdsredskaber, hvor flere parter kan rette til i dokumenterne alt efter behov.

 

Skype

Er nu integreret med Lync. For dig og din virksomhed betyder det, at i altid kan komme i  kontakt med kunder og samarbejdspartnere, der ikke benytter Lync.

 

Brugervenlighed

Udgør kernen i forhold til Lync’s funktionalitet. Med et enkelt klik på smartphone, tablet og pc har du og din virksomhed mulighed for at deltage i et Lync-møde. Derudover er Lync fleksibelt i forhold til styresystemer og kan benyttes til Windows-pc'er, Windows Phone, iOS og Android-smartphones.

 

Afholdelse af møder med eksterne deltagere

Her kan I aholde møder med deltagere uden for organisationen via browserbaseret adgang. Lync Web App giver eksterne  pc- og Mac deltagere mulighed for at deltage i Lync-møder, herunder med chat, video og fællesredigering af arbejdsdokumenter. 

 

 Lync Medarbejderstatus

Medarbejderstatus er med til at give et lynhurtigt oveblik over, hvilke kollegaer der er tilgængelige. Kombineret med chat funktionen er det M Networks oplevelse, at den interne kommunikation flyder hurtigere og mere effektivt. 
   

                                      

 Lync 2

 



Læs mere..

  Rådgivning

  Konsulentydelser

  Produkter

  Kontakt og find os


Vil du vide mere

Du er mere end velkommen til at kontakte os. Vi kontakter også gerne dig, hvis du angiver dit navn og telefonnummer eller e-mail her:

Navn
Telefon
E-mail
Firma
Vedr.


For mere info kan du kontakte

Thomas Bach

på 70107005 eller tb@mnetworks.dk