Fejlfinding & Recovery

I M Networks har vi et servicecenter bestående af kompetente medarbejdere, der 24 timer i døgnet står klar til at rykke ud til virksomheden i tilfælde af fejlmelding på kundens IT-system. Vores medarbejdere er uddannet til hurtigt at diagnosticere problemstillingen og foretage rettelser eller gendannelser.

Ydelser Fejlfinding Recovery


Systematik, tålmodighed og erfaring er den bedste medicin mod fejl og nedbrud

Fejlfinding og recovery stiller store krav til grundighed og kendskab til de udfordringer, som virksomhederne beskæftiger sig med til hverdag. Fejlmeldinger omhandlende AD-nedbrud, ikke startende maskiner, netværksforstyrrelser og dårligt mailflow hører til de typiske problemstillinger, der har negativ indvirkning på virksomhedens it-infrastruktur.  

Hos M Networks lægger vores konsulenter stor vægt på systematisk gennemgang af virksomhedens miljø. I nogle tilfælde kan der være tale om elementære fejl, mens det i andre situationer er komplekse fejltyper, der ligger til grund for manglende funktionalitet.  

Konsulenterne har i forbindelse med gennemførelse af tidligere projekter tilegnet sig erfaring inden for fejldiagnostisering, fremgangsmåde og implementering af recovery orienterede løsninger.  

Disse erfaringer gør vi eksempelvis brug af, når vi er ude hos en interesseorganisation og fejldiagnosticere en Microsoft Exchange mailserver. Her har vi mulighed for at trække på tidligere mailprojekter, når der køres test på defekte hardware og software miljøer.

 

IT-overvågning – Forebyggelse skaber ro og overblik  

M Networks er førende på IT-overvågning og benytter sig af et af de bedste systemer i branchen. Derfor identificerer vi lynhurtigt forskellige typer af fejlmeldinger og reagerer i henhold til vores SOP, som vi løbende finjusterer, så vi altid er klar til at tage hånd om de udfordringer, som virksomhederne støder på i hverdagen. 

Overvågning af virksomhedens miljø kan være med til at forebygge en lang række fejl og nedbrud. Derfor har vi i M Networks udvidet og opgraderet vores fysiske overvågningsstruktur, således at vi kan nedbringe responstiden yderligere, når der konstateres driftsforstyrrelser i virksomhedens it-infrastruktur.

 

Metoden viser vejen til funktionsdygtige systemer 

For at konsulenterne i M Networks er godt klædt på, når der udføres fejlfinding og recovery, er det vigtigt, at de metodiske værktøjer er tilpasset virksomhedernes udfordringer i forhold til forretningsstrategi, teknisk kompleksitet og økonomi. Nedenunder følger et uddrag af vores metodiske tilgang til fejtyper, indsamling af oplysninger og implementering af løsning.

Fejltyper og hvordan de opstår

  • Opgraderinger
  • Medfødte
  • Ændringer / omkonfigurationer
  • Designfejl
  • Ondsindede (Malware)
  • Fysiske

Omhandler typiske fejltyper som konsulenterne støder på i deres daglige arbejde. Her spiller udelukkelsesmetode og isolering af fejl en vigtig rolle. I nogle tilfælde kan der være tale om udefrakommende fejl, herunder defekt mailmiljø i skyen. Mens der i andre tilfælde er tale om fejl på servere, diske eller printere.

Definér fejlen, indsamling af oplysninger

  • Fra bruger (Fejlmeddelelser, Symptomer, Visning/demo via remote)
  • Fra logfiler
  • Fra trace (produktafhængigt)
  • Performance logging
  • Nylige ændringer i miljøet
  • Versionering

Omhandler variation i fejlfinding. Er der tale om et fast mønster i forhold til fejlmeddelelser og symptomer? Har nylige ændringer i miljøet resulteret i kontinuerlige fejl, eller har de kun påvirket infrastrukturen med jævne mellemrum?

Implementering af løsning

  • Risikovurdering
  • Fall-Back muligheder
  • Opfølgning / kontrolparametre / Succeskriterier
  • Dokumentation / Change log
  • Workarounds VS vedvarende løsning

Her spiller backup og tilbagerulningsmuligheder en central rolle. Kan eksisterende løsning bibeholdes eller er der behov for omlægning af infrastrukturen? Hvilke medarbejdere ville uden videre kunne tilpasses nye strukturer? Vil den implementerede løsning være af midlertidig eller permanent karakter? Og er der i den forbindelse behov for opfølgning med ugentlige, månedlige eller årlige mellemrum?

Tilmeld dig til vores nyhedsbrev

Navn
 
E-mail
  

Læs mere..

  Konsulentydelser

  Kapacitet & Optimering

  Sikkerhedsanalyse

  Design & Installation


Vil du vide mere

Du er mere end velkommen til at kontakte os. Vi kontakter også gerne dig, hvis du angiver dit navn og telefonnummer eller e-mail her:

Navn
Telefon
E-mail
Firma
Vedr.


For mere info kan du kontakte

Thomas Bach

på 70107005 eller tb@mnetworks.dk