Vi behøver næsten ikke at pointere det – men data er, for langt størstedelen, en så vigtig del af at drive en forretning, at det er svært at komme videre, hvis man mister kritisk data. Undersøgelser viser endda, at små virksomheder, der mister data, lukker efter 6 måneder.
Har du backup af din data i Microsoft? Mange tror, at der automatisk følger backup med i Microsofts univers blot fordi, løsningen er Cloud. Men det er desværre ikke tilfældet!
Derfor anbefaler og opfordrer Microsoft til, at deres kunder benytter sig af tredjeparts backupløsninger. I dag er det cirka 40 % af organisationer, der bruger Office 365, der har en tredjeparts backupløsning til at beskytte deres data. Er du en af de 60 %, der endnu ikke har en backupløsning?
Læs videre og bliv meget klogere på, hvordan vi kan sikre din data.
“Det sker ikke for os…”
(Det håber vi heller ikke. Men her er alligevel 5 hyppige grunde til, at der sker brud på datasikkerhed.)
Brugerfejl
Menneskelige fejl sker. Og derfor er den hyppigste årsag til tab af data altså også scenarier, hvor en bruger begår en fejl. Brugere kan komme til at slette dokumenter eller email – eller mere end det (grupper, Teams, SharePoint), hvis de er ejere. Derfor har Microsoft da også versionskontrol og papirkurv, som kan afhjælpe en del af den slags problemer.
Mange vil dog have glæde af at benytte en tredjeparts backupløsning, som tilbyder længere tids backup.
Administratorfejl
Office 365-administratorer og IT-professionelle er også bare mennesker og kan også komme til at lave fejl.
Et eksempel på en fejl, man kan lave som administrator, er fejl med adgange eller regler omkring mailbokse, der slettes efter en medarbejder er stoppet. I mange tilfælde, vil der være behov for adgang til en mailboks, efter en medarbejder er stoppet, og hvis ikke man gør noget aktivt, vil denne være slettet efter 30 dage.
En ondsindet insider
Nogle gange sker det, at en utilfreds bruger eller administrator forsøger at slette, korrupte eller på anden vis fjerne vigtig data fra Office 365.
I de fleste scenarier kan data hurtigt gendannes ved hjælp af de funktioner, der allerede er i Microsoft. Men hvis den ondsindede insider gendanner eksempelvis en SharePoint-side fra et tidligere tidspunkt, så vil det kræve en tredjeparts backupløsning at rulle frem og gendanne data.
Projekt- og planlægnigsdata
Særligt for dem, der bruger projekt og planlægningsservices i Office 365, kan en tredjeparts backupløsning hjælpe med at tage backup på kritiske, granulære enheder.
Ondsindede outsiders
Hvad er AvePoint?
AvePoint Cloud backup er den mest omfattende Cloud-til-Cloud backupløsning i branchen til Microsoft 365. Med ubegrænset, automatiseret backup og sikker opbevaring i AvePoints Azure Storage eller i din egen Cloud kan du beslutte, hvor meget der skal gendannes og hvornår.
AvePoint er en Software-as-a-Service backupløsning og hostes på Microsofts Azure Platform. Løsningen er ISO-certificeret.
Løsningen er et alternativ til SkyKick, KeepIT og Veeam. AvePoint er dog en unik løsning, hvor alle dokumenter og andet data opbevares i al evighed i backup til en fast pris. Det sættes nemt op via os eller en anden AvePoint-partner og adskiller sig markant fra andre løsninger på markedet, da der ikke kun laves backup af Microsoft 365, men af mange forskellige typer af produkter som Outlook, SharePoint, Teams og meget mere.
Backupløsningen leveres som managed service, hvor vi her hos M Networks sørger for det hele som certificeret AvePoint-partner. Prisen fastsættes efter behov og antal brugere.
Omfattende backup
Gendan på minutter, ikke dage
Bekymringsfri backup
Backup på dine betingelser
Er AvePoint noget for jer?
Kontakt os endelig og lad os tage en snak om, hvordan I kan sikre backup af jeres Microsoft-produkter.
Du kan kontakte os via kontaktformularen, på telefon +45 7010 7005 eller e-mail info@mnetworks.dk.