Danske Konferencecentre: Microsoft Teams – ét samlet kommunikationsredskab
Danske Konferencecentre, som er en forening der fungerer som salgs- og udviklingshus for over 100 møde- og konferencecentre, stod i 2019 med så stor volumen i kommunikationen både internt og eksternt, at der var behov for en bedre løsning end traditionel telefoni. Da der derudover var behov for at flere systemer skulle spille sammen, blev M Networks kontaktet for rådgivning om den ideelle tekniske, økonomiske og fremtidssikrede løsning for virksomheden.
Krav om integration til CRM
M Networks’ løsning blev en flytning af telefoni og store dele af administrationen, over på Microsoft Teams. Dette skift indebar samtidig at telefonien blev integreret til virksomhedens CRM-system Microsoft Dynamics.
Tingene spiller sammen, så man får overblikket ét sted
Virksomheden oplever nu hvordan flere processer er blevet optimeret. Med et enkelt klik kan der ringes ud fra CRM-systemet og ved indgående kald slår systemet kontaktkortet i CRM op, så man med det samme får information om hvem der har ringet ind og nemt kan tilføje sine notater for samtalen.
Medarbejderne tog hurtigt Microsoft Teams til sig, og specielt chat-funktionen er flittigt brugt. Man kan blandt andet se hvem der er online, om en besked er læst, og om kollegerne er i møde. Det har været en stor hjælp under Corona-krisen hvor der har været mange hjemmearbejdsdage, og hvor man ikke lige kan snakke hen over skrivebordet.
Ligeledes er virksomhedens filer flyttet ud i Teams, så adgang til alle data foregår via en og samme klient.
En nem proces for virksomheden
Integrationen forløb over få dage. På dagen for migreringen til den nye platform var en M Networks konsulent til stede for at løse de udfordringer der opstod, og allerede dagen efter var det business as usual.
Fremadrettet er processen for at administrere brugere gjort mindre tidskrævende, da identitet og adgange til systemer udelukkende styres via Microsoft 365.
FAKTA
Implementering af telefoni i Microsoft Teams og integration til Microsoft Dynamics CRM
Telefoni baseret på teknologier fra Uni-tel: integration til Teams og Uni-connect (CRM integration)